close
تبلیغات در اینترنت
شبهات ضد امام علی

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 8
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 11
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 152
  • بازديد ديروز : 141
  • بازديد کننده امروز : 18
  • بازديد کننده ديروز : 37
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل ديروز: 17
  • بازديد هفته : 293
  • بازديد ماه : 3,481
  • بازديد سال : 12,442
  • بازديد کلي : 25,738
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.198.126.110
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

 

به نام خداوند هستی بخش توانا

بررسی روایات سوزاندن عبدالله سبأ توسط امیرالمؤمنین

 
حتما شما دوستان با این روایت ها مواجه شدید که وهابیون و سپس آتئیست ها با مصادره به مطلوب جهت توجیه عقاید خود در جهت نشر آن بر آمدند که امام علی عده ای را زنده زنده در آتش سوزاند . و اینکه داعش کار خلاف عقایدتان نکرده و شما حق اعتراض ندارید. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم ببنیم ماجرا چه بوده .......

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی

شبهه : حضرت علي در نبرد " ليله الحرير" : حضرت علي در نبردي بنام " ليله الحرير" در حدود 500 تا 900 نفر را از دم تيغ گذراند. (منتهي الا مال . جلد 1. صفحه 153) تعداد کساني که در ان شب و روز حضرت علي به دست خود کشته بود 523 کس بود. (مروج الذهب . جلد 1 . صفحه 746)

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی بخش

پاسخ به شبهات ضد امام علی

 

شبهه : حضرت علی در کشتار خوارج :

در نهم صفر سال 38 هجری در محلی واقع در دشت نهروان جنگ خونینی بین لشگریان حضرت علی و خوارج روی داد که در این جنگ در حدود 1800 نفر از خوارج بدست حضرت علی و یارانش بقتل رسیدند.

 

مطالعه در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام آفریدگار هستی

 

در این بخش با سلسله شبهات انتشار یافته از ناباوران ضد امام اول شیعیان با شما خواهیم بود .

 

متن شبهه : حضرت علی در کشتار خاندان " ازد " 

حضرت علی و یارانش در یک روز تعداد 2500 نفر از خاندان " ازد" را سر بریدند.بنحوی که کسی زنده نماند تا دیگری را دلداری دهد. (مروج الذهب . جلد اول . صفحه 729)

 

پاسخ : آنچه در كتاب مروج الذهب آمده اين است كه در ضمن نقل ماجراي جنگ جمل چنين مي گويد به ابى لبيد جهضمى كه از قوم ازد بود گفتند «على را دوست دارى؟» گفت «چگونه كسى را كه در يك قسمت روز دو هزار و پانصد كس از قوم مرا كشته است دوست داشته باشم؟ آنقدر از مردم كشت كه كسى نبود كسى را تسليت گويد و هر خاندانى بكشتگان خود مشغول بود.»
چنانچه خوب به آمار هايي كه توسط مورخان در باره جنگ جمل نظري داشته باشيد خواهيم يافت كه آمار دقيقي در دست نيست.
از آمار كه بگذريم دفاع امام علي از كيان اسلامي و سركوب شورشيان جمل بود كه در آغاز شورش و كودتا ودر بصره ماموران مسجد و دار الاماره و زندان را و بيش از سيصد نفر از قبيله عبد القيس را كشتند و به بيت المال دست اندازي كردند و جنايات فراواني به جا آوردند عثمان بن حنيف استاندار علي(ع) را دستگير کردند. او را مورد ضرب و هتک قرار دادند و موهاي سر و محاسنش را کندند. دربارة قتل او مشورت کردند، ‌ولي چون از نفوذ برادرش سهل بن حنيف واهمه داشتند، او را رها کردند. (1)
پس علت پيكار على (ع) با آنان اين بود كه عليه او طغيان كرده بودند و براى همين به اصحابش فرمود: شما شروع به جنگ نكنيد تا آنان نبرد را با شما آغاز كنند. (1)
از اين جا معلوم مى شود كه امام در صدد دفاع از كيان اسلام و مسلمين بوده و اين حق خليفه مسلمانان است كه در برابر خروج كنندگان ايستادگى و دفاع نمايد. حتى حضرت على به اصحاب جمل سه روز مهلت داد تا از شورش عليه حكومت اسلامى دست بردارند. امام با عايشه ، طلحه و زبير سر جنگ نداشت كه با آنان بجنگد .
بيهقى در اين باره گويد: «على با اهل جمل نجنگيد تا آن كه سه روز آنان را به اطاعت و حق فراخواند. در اين سه روز سپاه آن حضرت مجروحين فراوانى داد، ولى به دستور امام از جنگ پرهيز مى كردند. بعد از جنگ نيز به دستور امام كارى به مجروحان و فراريان نداشتند. بنا بر اين امام فقط در مقام دفاع بوده است و بس».
در گزارش ديگرى بيهقى مى نويسد: « در جنگ جمل، على ميان مردم ندا كرد: هيچ كس را با تير نزنيد و با نيزه زخمى نكنيد و با شمشير مضروب نسازيد و شروع كننده جنگ نباشيد و با آنان با لطيف ترين نحوه ممكن سخن بگوييد». (2)
پس از جنگ نيز مشغول تدفين تمامي كشتگان گشت و حتي بر كشگان دشمن نماز خواند. حتي اموال آنان را محترم شمرد ودستور داد تمام اموال مردم را به جز اموال علامت دار حكومتي به صاحبانش برگردانند. (3)
نتيجه آن كه: امام در راستار حفظ وحدت امت اسلامي و منافع مسلمين وبيت امال و دفاع از جان لشكريان اسلام اقدام به جنگيدن نموده و در اين راستا تعدادي كشته شده اند و پس از فرونشاندن آتش فتنه ديگر مخالفان را مجازات نكردند.


پي نوشت ها :
1.کامل، ابن اثير، ج 3، ص 217.
2. احقاق الحق، ج 8، ص 554 ـ 550، دارالكتاب الاسلامى، بيروت.
3. السنن الكبرى، بيهقى، ج 8، ص 181 ـ 180، نشر دارالفكر، بيروت.
4. تاريخ الأمم و الملوك، أبو جعفر محمد بن جرير الطبري (م 310)، تحقيق محمد أبو الفضل ابراهيم، بيروت، دار التراث ، ط الثانية، 1387/1967، ج‏4،ص 539.


منبع : http://www.pasokhgoo.ir/node/65060

مترجم


تقویم روز


درباره ما

اتحادیه خداباوران ایران نقد و بررسی الحاد و پاسخ به ابهامات

نظرسنجی

مطالب این سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟