close
تبلیغات در اینترنت
شبهات دینی

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 8
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 30
  • بازديد ديروز : 62
  • بازديد کننده امروز : 6
  • بازديد کننده ديروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 15
  • بازديد هفته : 1,695
  • بازديد ماه : 3,427
  • بازديد سال : 29,275
  • بازديد کلي : 42,571
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.144.82.216
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

 

به نام خداوند منان


 بزرگان ناباوران که فراوان به فریب مخاطبان و بهتان دست می زنند و چاره ای برای اغنای مریدانشان از این راه ندارند ؛ متأسفانه باز شبهاتی سطحی و تکراری بیان کردند؛ تا بتوانند به هر قیمتی شده موضوعی را برای نقد مطرح کنند ولو به قیمت رسوایی. اینان ادعای راهزنی امام حسین را در برابر کاروان فرستاده یزید نمودنه اند. هدف آنان از این شبهات زیر سؤال بردن تشنگی و پارسایی امام حسین ع است.

 در اینجا به اختصار به نقد بیان غرض ورزانه ملحدان و رد شبهات نخ نمایشان پرداخته و  تقدیم شما می نماییم:

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی

 

 

عزیزانی در قسمت اول پاسخ به این شبهه با ما همراه بودند مشاهده کردند که تک به تک کتبی که ناباوران جهت متهم کردن پیامبر اسلام به پدوفیل و بوسیدن سینه های دخترش با پیش فرض شهوت ذکر کردند را بررسی کردیم و مشخص کردیم که روایاتش ضعیف و در علم رجال باطل است حال به بررسی سایر رفرنس های آن ها در این پست می پردازیم


نکته : دوستانی که موفق به مطالعه قسمت اول نشدند بر روی کلمه قسمت اول در متن بالا کلیک کنند تا بتوانند قسمت اول را نیز مشاهده نمایند.


مشاهده قسمت دوم در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

 

نظر اسلام درباره تعامل با زنان چیست ؟ اسلام همواره از مکاتبی بوده که توصیه به تعامل و نیکی و محبت به زنان کرده و آنان را گرامی شمرده در این پست گوشه ای از این روایت ها را تقدیم شما می کنیم

 

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی

 

پاسخ به شبهه ای از نهج البلاغه و نشر یافته از ناباوران

 

تکرار پیاپی روایتی بی سند توسط ناباوران


آیا حضرت علی فرموده زن شر است؟!
گوینده واقعی این جمله کیست؟

 

از همراهان خواهشمندیم برای درک مطلب خط به خط با حوصله آن را مطالعه کنند


پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام پرودگار مقتدر هستی

موضوعی که این روز ها از ناباوران می شنویم و سعی دارند تا با ان قرآن را زیر سوال ببرند موضوع کپی بودن قرآن است آیا قرآن کپی از اشعار شاعران جاهلی است ؟ در این پست بررسی می کنیم تا ببینیم آیا صحیح است ؟

شبهه:

یکی از این منابع ، اشعار دورانموصوف به جاهلیت تازیان است. "امروالقیس" امیر الشعرای دوران جاهلیت تازیان بوده است. اینامروالقیس "، نامش، جندح یا سلیمان بن حجر کندی بوده استحدود 540 تا 556 میلادی درگذشته است. او در واقع بزرگترین شاعر دوران جاهلی و صاحب یکی از بهترین "معلقات سبعه" یا آویزه های هفتگانه - یا هفت قصیده ی مشهوری-  بوده که در پیش از آشکارگی ی اسلام ، بر در کعبه به نشانه یفصاحت تازیان، آویخته شده بودند.

پیامبر اسلام، حوالی570میلادی به دنیا می آید؛ پس پر واضح استکه امروالقیس، سال های متمادی، پیش از زایش وی، در خاک خفتهبوده است. در کتاب" فیض القدیر، شرح الجامع الصغیر، تالیف الامام عبدالرووفالمناوی،باب همزه"، قطعاتی از اشعار این شاعر نقل شده استکه به پیش از پیدایی اسلام تعلق دارند.علمای مسلمان، برای توجیه این مشکل عظیم که باعث زیر سوال رفتن آسمانی بودن قرآن شده است، قطعات مزبور را به بعد ازآشکارگی ی اسلام و به امروالقیس دیگری نسبت داده اند که دردوران بعد از رحلت پیامبر محترم اسلام می زیسته است اما با توجهبه این که رد شعر تازی جاهلی را می توان در بسیاری از آیات وسیاق جمله پردازی های قرآن یافت، وجود این جاپاها، در مجموع ،در کنار این قطعات،علمای مسلمان را در کشورهای تازی به دردسرانداخته است. البته در کشور خودمان، کمتر در این خصوص اطلاعیدر دسترس هست و احتمالا دوستان ، کمتر از این قضایا بی خبرند.در خاتمه مروی است که پیامبر اسلام در خصوص وی گفته است:

" هو قائد الشعراء الی النار"( او پیشوای شاعران به سوی جهنم است)

در ذیل عین متن فیض القدیر را تایپ می کنم:

______________________________________

" وقد تکلم امرؤ القیس بالقرآن قبل أن ینزل‏.‏ فقال‏:‏

یتمنى المرء فی الصیف الشتاء * حتى إذا جاء الشتاء أنکره

فهو لا یرضى بحال واحد * قتل الإنسان ما أکفره

وقال‏:‏

اقتربت الساعة وانشق القمر * من غزال صاد قلبی ونفر

وقال‏:‏

إذا زلزلت الأرض زلزالها * وأخرجت الأرض أثقالها

تقوم الأنام على رسلها * لیوم الحساب ترى حالها

یحاسبها ملک عادل * فإما علیها وإما لها "

_________________________

امروالقیس: قتل الانسان ما اکفره

قرآن: قتل الانسان ما اکفرهسوره عبس. آیه 17

امروالقیس: اقتربت الساعة وانشق القمر

قرآن: اقتربت الساعة وانشق القمر سوره قمر. آیه 1

امروالقیس: إذا زلزلت الأرض زلزالها * وأخرجت الأرض أثقالها

قرآن: إذا زلزلت الأرض زلزالها * وأخرجت الأرض أثقالها سوره زلزال. آیه 1 و 2

همین طور که مشاهده می شود، شباهت ها عجیب و شگفتند .اگر غیر از قرآن، بحث از کتاب دیگری بود، بی شک، پژوهشگرانمسلمان نیز در اقتباس آن کتاب از شعر امیر الشعرای عرب ،متفق می شدند اما قرآن این کتاب آسمانی مسلمانان و اقتباساز شعر جاهلی تازی!

امروالقیس: دنت الساعه و انشق القمر

قرآن: اقتربت الساعه و انشق القمر

 القمر، آیه ی 1

امروالقیس: ناعس الطرف بعینیه

قرآن: قاصرات الطرف عینالصافات، آیه ی 48

امروالقیس: فتعاطی فعقر

قرآن: فتعاطی فعقرالقمر، آیه ی 29

امروالقیس: فرمانی کهشیم المحتظر

قرآن: فکانوا کهشیم المحتظرالقمر، آیه ی 31

 

منابع :

فیض القدیر، شرح الجامع الصغیر، تالیف الامام عبدالرووف

المناوی،باب همزه .

الاعلام، زرکلی .

الشعر و الشعرا ، دینوری .

المنجد فی الاعلام ، لویس معلوف.

لغت نامه ، دهخدا.

ینابیع الاسلام ، رفاه عام پریس لاهور ، 1899 میلادی

الذریعه ، آقا بزرگ تهرانی .

القرآن فی شعر الجاهلی ، ناهد متولی.

 

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی بخش

 

حتما شما دوستان و همراهان اتحادیه خداباوران ایران در ایام محرم با این متن که امام حسین به ایرانیان توهین کرده مواجه شده اید ؟ متن مذکور بدین شکل است  : ما از تبار قريش هستيم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ايراني‌ها هستند. روشن است که هر عربي از هر ايراني بهتر و بالاتر و هر ايراني از دشمنان ما هم بدتر است. ايراني‌ها را بايد دستگير کرد و به مدينه آورد، زنانشان را بفروش رسانيد و مردانشان را به بردگي و غلامي اعراب گماشت. (حسين بن علي، امام سوم شيعيان، سفينه البحار و مدينه الاحکام و الآثار نوشتة حاج شيخ عباس قمي، صفحة 164، چاپ دو جلدي سنگي) حال قصد داریم این متن را بررسی کنیم و ببینیم آیا این متنی که فاشیست های وطنی به خصوص بعد از وقایع سال 88 در انتشار آن همت کردند صحیح هست یا خیر ؟ 

 

با ما همراه باشید در ادامه مطلب


ادامه مطلب

به نام پرودگار هستی بخش

شفاعت کردن یا شفاعت نکردن، مسئله این است!

قرآن در مورد اینکه آیا در روز آخرت شفاعتی وجود خواهد داشت یا نه دچار تناقض میشود، در آیات (سوره 2 آیه 122-123، سوره 254 آیه 6-51، سوره 82 آیات 18-19 و…) میگویند شفاعتی وجود ندارد و آیات (سوره 53 آیه 26، سوره 43 آیه 86، سوره 34 آیه 23، سوره 20 آیه 109) و البته هر دو این پاسخ ها را میتوان با احادیث مختلف پشتیبانی کرد.
ایات رو ببینیم
بقره ایه 123:و نه بدل و بلاگردانى از وى پذيرفته شود و نه او را ميانجيگرى سودمند افتد و نه يارى شوند
سوره الإنفطار ایه 19: روزى كه كسى براى كسى هيچ اختيارى ندارد و در آن روز فرمان از آن خداست
سوره نجم ایه 26 :و بسا فرشتگانى كه در آسمانهايند [و] شفاعتشان به كارى نيايد مگر پس از آنكه خدا به هر كه خواهد و خشنود باشد اذن دهد
سوره زخرف ایه 86 : و كسانى كه به جاى او مى‏خوانند [و مى‏پرستند] اختيار شفاعت ندارند مگر آن كسانى كه آگاهانه به حق گواهى داده باشند
سوره سبا ایه 23: و شفاعتگرى در پيشگاه او سود نمى‏بخشد مگر براى آن كس كه به وى اجازه دهد
سوره ایه طه 109:در آن روز شفاعت [به كسى] سود نبخشد مگر كسى را كه [خداى] رحمان اجازه دهد

پاسخ :

خوب دوستان فکر میکنم فقط باخواندن ترجمه ایات جواب رو گرفته باشید. انصافا شبهه از این آبکی تر میشه؟ :D
شباهتی بین این ها و وهابیت وجود داره که میگن خدا گفته شفاعت رو کسی نداره پس خدا حق ندار شفاعت رو به کسی بده :v
فرض کنید میگیم جنگ و جهاد در ایران در دست رهبری هست و فقططططط رهبری حق دستور جنگ دارند. بعد رهبری این حق رو به سردار سلیمانی بده و بگه هروقت تشخصی دادی که لازم هست میتونی اقدام کنی. خوب این تناقض هست؟ میشه به رهبری ایراد گرفت که چرا حکم رو به دیگری واگذار کردی؟
خداوند هم حق شفاعت داره و به هرکس که بخواد حق شفاعت عطا میکنه
دوما این که میگن کسی حق شفاعت نداره یعنی مستقلا و بدون اذن خدا حق شفاعت نداره نه این که کلا چیزی به نام شفاعت وجود نداره. در ایات هم مشخص هست که بارها گفته شده شفاعت نیست مگررررررر کسی که خدا بهش اذن داده باشه
یعنی همانی که در ایت الکرسی بیان شده " مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِه" یعنی " كيست آن كس كه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند"
اصلا همون ایه 26 سوره نجم هم میفرماید " شفاعتشان به كارى نيايد مگر پس از آنكه خدا به هر كه خواهد و خشنود باشد اذن دهد"
یعنی ترجمه ایه رو خودش اورده بود ، جواب شبهه رو داده بود :D

اما تفسیر المزان درباره همین ایه رو ببینیم
خداى تعالى در اين آيات به مساله بت‏ها و بت‏پرستى‏ها پرداخته به شديدترين وجه ريشه اين ادعا را مى‏زند كه بت‏ها به زودى ايشان را شفاعت مى‏كنند
خوب پس تا اینجا مشخص شد شفاعت کچه کسانی رو قران رد کرده :) و در ادامه...
بت‏ پرستان قائل به الوهيت و ربوبيت خود بت‏ها بودند، بلكه ارباب آنها را كه همان ملائكه باشد مستقل در الوهيت و ربوبيت و انوثيت و شفاعت مى‏دانستند
و یا در تفسیر نمونه میخوانیم که:
قرآن مشركان را به كلى از شفاعت بتها و حل مشكلات به وسيله آنها مايوس و نوميد مى كند، و اين بهانه را از دست آنها مى گيرد كه ما به اين علت آنها را پرستش مى كنيم كه شفيعان ما در درگاه خدا باشند: و يقولون هؤ لاء شفعائنا عند الله (يونس - 18).

دوستان ببخشید اینقدر شبهه ابکی بود :D

نویسنده : مجید دوستدار

به نام خالق هستی

ریشه بیچارگی کجاست؟

آیا شر و مصیبت از طرف شیطان است (سوره 38 آیه 41) ؟ از خود ماست (سوره 4 آیه 79) ؟ یا از طرف الله (سوره 4 آیه 78) ؟
ایات رو ببینید
سوره ص ایه 41: و بنده ما ايوب را به ياد آور آنگاه كه پروردگارش را ندا داد كه شيطان مرا به رنج و عذاب مبتلا كرد
سوره نسا ایه 79:هر چه از خوبيها به تو مى‏رسد از جانب خداست و آنچه از بدى به تو مى‏رسد از خود توست
نساء ایه 78: اگر [پيشامد] خوبى به آنان برسد مى‏گويند اين از جانب خداست و چون صدمه‏ اى به ايشان برسد مى‏گويند اين از طرف توست بگو همه از جانب خداست

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی بخش

پاسخ به مسعود انصاری

آقای مسعود انصاری در کتاب بازشناسی قرآن صفحه ی 214 می نویسد : «قرآن درباره یکی از مهمترین اصول و مبانی دین اسلام که عبارت از موضوع رسالت محمد به پیغمبری است ، دارای تعارضاتی بارز و آشکار است. متون آیه 158 سوره اعراف ، آیه 47 سوره یونس ، آیه 4 سوره ابراهیم، آیه 7 سوره شوری و آیات 192 تا 196 سوره شعرا ، شارح این تناقض آشکار است.»

در ادامه می نویسد : «آیه 158 سوره اعراف حاکی است که محمد برای کلیه نسل بشر به پیامبری مبعوث شده و بنابر این همه ملل دنیا باید به او ایمان بیاورند و دین او را قبول کنند. اما آیه 47 سوره یونس اشعار می دارد که برای هر امتی ، رسول خاصی فرستاده خواهد شد تا بین آنها به عدالت حکم کند. در آیه 4 سوره ابراهیم خداوند می گوید ، ما هیچ رسولی را برای قومی نفرستادیم مگر اینکه احکام الهی را به زبان همان قوم برایشان بیان کند . آیه 7 سوره شوری مشعر بر این است که خداوند همچنین قرآن فصیح عربی را به محمد وحی کرده تا او مردم مکه و نواحی اطراف آنرا هدایت کند و آیات 192 تا 196 سوره شعرا بطور صریح بیان می دارند که خداوند قرآن را بوسیله جبریل بر محمد نازل کرده ، تا وی مردم را به زبان عربی فصیح هدایت کند.»

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق بزرگ هستی

فرامین اسلام برای جنگ (آیا اسلام دین خشونت است؟)

چیزی که بسیاری از شما شاهد بودید در گفت و گوهای خود از سوی ناباوران این بود که اسلام دین خشونت است ، اسلام با لشکرکشی خود زنان و کودکان و بسیاری از مردم و اموال آن ها را نابود کرده و یا به تاراج می برد و این داعش نباید برای شما شگفت انگیز باشد زیرا داعش آینه صدر اسلام و اعمال پیامبر و اسلام است . حال در خدمت شما هستیم با بررسی فرامین اسلام از احادیث صحیح و ثقه و این که آیا همانگونه که ناباوران مدعی هستند اسلام دین قتل ، غارت و کشتار است ؟ .....

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

شبهه ترور عصماء بنت نعمان

معترض می‌نویسد: «ﻋﺼﻤﺎء ﺩﺧﺘﺮ ﻣﺮﻭﺍﻥ: ﺩﺧﺘﺮ ﻣﺮﻭﺍﻥ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺁﺯﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﻟﯿﺮ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭﺻﺪﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﻭﯼ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺬﻣﺖ ﻗﺘﻞ ﻋﺎﻡ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﺮﻭﺭ ﺍﺑﻮ ﻋﻔﮏ ﺳﺮﻭﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﺪﺳﺘﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻤﯿﺮ ﺑﻦ ﻋﺪﯼ ﻣﺎﻣﻮﺭ ﮐﺸﺘﻦ ﻋﺼﻤﺎء ﺷﺪ. (سیره ابن هشام، ج 2، ص 412)»

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

شبهه ترور عقبه به دستور پیامبر

شبهه‌پرداز می‌گوید: «ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺮﺩﯼ ﺑﻨﺎﻡ ﻋﺘﺒﻪ ﮐﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻋﺪﻡ ﭘﺨﺶ ﻣﺴﺎﻭﯼ ﻏﻨﺎﯾﻢ ﺑﯿﻦ ﻟﺸﮑﺮﯾﺎﻥ ﺍﺳﻼﻡ به صورت ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺗﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺳﺮ ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪ. (تاریخ طبری، ج 5، ص 1103»

 

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

شبهه ترور ابوعفک شاعر یهودی به دستور پیامبر

معترض می‌نویسد: «ﺍﺑﻮ ﻋﻔﮏ ﺷﺎﻋﺮ ﯾﻬﻮﺩﯼ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﻪ ﯾﮑﺼﺪ ﻭ ﺑﯿﺴﺖ ﺳﺎﻝ ﺳﻦ ﺩﺍﺷﺖ. ﺍﻭ ﺷﻌﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺬﻣﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﺮﻭﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﺪﺳﺘﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻦ ﻋﻤﯿﺮ ﻣﺎ ﻣﻮﺭ ﻗﺘﻞ ﺍﺑﻮ ﻋﻔﮏ ﺷﺪ. (ﺳﯿﺮﻩ ﺍﺑﻦ ﻫﺸﺎﻡ، ج 2، ص 411)»

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

ترورو حویررث بن نقیذ

معترض می‌نویسد: «ﺣﻮﯾﺮﺙ ﺑﻦ ﻧﻘﯿﺬ، ﻭﯼ ﺷﺘﺮ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻭ ﺍﻡ ﮐﻠﺜﻮﻡ ﺭﺍ ﺭﻡ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎن حضرت ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺩﺭ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺭﺳﯿﺪ.»

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام پرودگار یکتای هستی

پاسخ به شبهه پیرامون زینب بنت جحش

حتما شما دوستان عزیز در جمع ناباوران شاهد طرح موضوع ماجرای زینب بنت جحش بودید که دخترعمه پیامبر بود و از این موضوع همواره برای نقد پیامبر اسلام و زیر سوال بردن او استفاده می کردند امروز قصد آن داریم با رجوع به منابع به شبهه فوق بپردازیم

متن شبهه : زینب بنت جحش با زید بن حارثه ازدواج کرده بود. روزی پیامبر به خانه ی زید رفت و او را صدا زد، اما وی را در خانه نیافت. در خانه ی او پرده ای بیش نبود و باد وزید و پرده کنار رفت و زینب از پشت آن دیده شد. وی زنی زیبا و دل ربا بود که مانندش را محمد پیش تر ندیده بود. از این رو از زیبایش شگفت زده شد و از پشت پرده با زینب سخنانی گفت، سپس برگشت، در حالی که در دل عشق زینب را داشت!

هنگامی که زید به خانه برگشت، زینب ماجرا را بدو گفت و زید دانست پیامبر عاشق زینب شده، از این رو وی را طلاق داده، آن گاه محمد با او ازدواج کرد

 

خب شبهه فوق را دیدید و اما پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی

 

قسمت اول

خلاصه ای از متن شبهه ؛عنوان:پیغمبر اکرم سینه فاطمه زهرا را می بوسیده و یا زبان در دهان او میگذاشته است»
ابو جعفر محمد ابن على ابن شهراشوب در كتاب معروف خود، مناقب آل أبی طالب در جلد 3 صفحه 114 مينويسد:
الباقر و الصادق (ع):انه كان (ص) لاینام حتى یقبل عرض وجه فاطمه و یضع وجهه بینثدیی فاطمه و یدعو لها و فی روایه: حتى یقبل عرض وجنة فاطمة أو بین ثدییها.
و نيز در كتاب كشف الغمه اربلى در جلد دوم ص 95 اورده :
__كان رسول الله (ص) لاینام حتى یقبل عرض وجنة فاطمة (ع) أو بین ثدییها.و عن جعفر صادق (ع) كان النبی(ص) لاینام لیلة حتى یضع وجهه بین ثدیی فاطمة (ع)__كشف الغمه إربلی /جزء2/صفحة 95
اما #علامه_مجلسى ستون فكرى و نظرى شيعيان در اينباره مينويسد:
الباقر والصادق (ع): أنه كان النبی (ص) لا ینام حتى یقبل عرض وجه فاطمة یضع وجهه بین ثدیی فاطمة و یدعو لها و فی روایه حتى یقبل عرض وجنه فاطمه أو بین ثدییهامنبع: (بحار الانوار/ جزء 43/صفحه 42)
#مجلسى در ادامه و در صفحه 55 و 77 اين كتاب روايات ديگرى به اين مضمون اورده كه :و عن حذیفة كان رسول الله ( ص) لا ینام حتى یقبل عرض وجنة فاطمة ع أو بین ثدییها . وعن جعفر بن محمد ع كان النبی لا ینام لیلته حتى یضع وجهه بین ثدیی فاطمه (ع)_بحار الانوار/جزء43/صفحة55
كان النبی ( ص) لاینام حتى یقبل عرض وجنة فاطمة ع أو بین ثدییها
و عن جعفر بن محمد (ع) قال: كان رسول الله ( ص) لاینام حتى یضع وجهه الكریم بین ثدیی فاطمه (ع)___بحارالانوار/جزء 43صفحه 77

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

عرض سلام و ادب و احترام به خوانندگان اتحادیه خداباوران ایران


کلیپ بسیار زیبا و جالب درباره تبیین مبحث حقوق زن در اسلام با محوریت این پرسش :  آیا زن و مرد مساوی هستند؟



داعی بزرگ جهان اسلام استاد دکتر ذاکر نایک پاسخ می دهد.



لینک دانلود فیلم

 

به نام خالق هستی

مقاله پاسخ به شبهه ضد پیامبر اسلام با موضوع صفیه

صفیه از همسران پیامبر اسلام همواره از موضوعات جنجالی نا ناباوران برای نقد پیامبر اسلام بوده ، ناباوران با طرح این ادعا که پیامبر اسلام صفیه را پس از کشتن پدر و شکنجه شوهرش تصاحب کرده و در همان شب با او همبستر شده یدون کوچکترین اطلاعی از تاریخ اسلام به نقد نا منصفانه شخصیت پیامبر اسلام دست زدند حال در این مقاله قصد بررسی این امر را داریم که آیا این اتهام صحیح هست یا خیر ؟

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق توانای هستی

یکی از پر تکرار ترین و کلیشه ای ترین شبهات ضد اسلام بحث ادرار شتر است . سابقا در بحث های آغشته با ناسیونالیسم در کشور و جو های نژاد پرستانه از مبحث ادرار شتر برای نقد نژاد عرب استفاده میشد و مدتی هم نوک این بحث و تمسخر ها به سوی اسلام چرخید و آن زمانی بود که احادیثی در اسلام موجود بود که ادرار شتر را برای خواص درمانی آن به بعضی بادیه نشین ها که در 1400 سال پیش دائم به بیماری تنگی نفس دچار میشدند و داروی مناسبی وجود نداشت و غالبا به علت کمبود دارو هلاک میشدند از سوی ائمه تجویز میشد ، اما این مبحث سلاحی برای آتئیست ها جهت تمسخر و خرافه و پست دانستن اعراب و دین اسلام شد ، دقت کنید این همان موضوعی است که آتئیست برای مثال درباره قرآن مطرح می کردند که چرا شما زودتر از علم چیزی را کشف نمی کنید جالب اینجاست اگر با علم هماهنگ کنیم اعتراض می کنند و می گویند سواستفاده از علم کردید اگر قبل علم بگوییم می خندند و می گویند خرافه است ، با چنین افراد متناقضی باید چه کرد ؟ و اما در این پست بررسی می کنیم از منظر علم آیا ادرار شتر خاصیت دارویی دارد یا خرافات و عملی پلید بوده تجویز کردن آن ......

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی

در پست گذشته درباره فواید روزه و افشای سواستفاده آتئیست ها در جهت ترویج یک فهم غلط از علم را درباره روزه اثبات کردیم  در این پست همچون ادامه پست قبل به بیان فواید روزه طبق معتبرترین ژورنال های علمی جهان خواهیم پرداخت ....

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام یگانه خالق هستی

فواید روزه داری

در گذشته آتئیست های گرامی با سو مصادره از علوم سعی در القا این مورد داشتند که روزه برای بدن مضر بوده و مسلمانان با این کار نوعی خودکشی را ترویج می دهند حال با هم از ژورنال های معتبر علمی بررسی می کنیم تا ببینیم آیا روزه مضر است یا خیر....

مشاهده در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

هیچ حافظی بجز الله وجود ندارد (سوره 2 آیه 107، سوره 29 آیه 22)، اما (سوره 41 آیه 31) فرشتگان خود میگویند «ما محافظان شما در اینجا و در آن دنیا هستیم.» همچنین در سوره های دیگر نقش آنها بعنوان نگاهبان (سوره 13 آیه 11 و سوره 50 آیه 17-18) و محافظان (سوره 82 آیه 10) اعلام میشود.

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی


به اینکه همه چیز مطیع الله است در (سوره 30 آیه 26) اعلام شده است اما در چندین جای دیگر در مورد عدم اطاعت مغرورانه شیطان از الله خبر میدهد از جمله (سوره 7 آیه 11، سوره 15 آیه 28-31، سوره 17 آیه 61، سوره 20 آیه 116، سوره 28 آیه 71-74، سوره 18 آیه 50)، همچنین در جاهای دیگری در مورد بسیاری از موجودات که از فرمان الله سرپیچی میکنند.

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

شرک بدترین گناهان شمرده میشود، اما به نظر میرسد نویسنده قرآن نتوانسته است در مورد اینکه الله شرک را میبخشد یا نمیبخشد تصمیم قاطعی بگیرد. در (سوره 4 آیه 48، 116) میگوید نمیبخشد و در سوره (4 آیه 153) میگوید میبخشد، ابراهیم با پرستش ماه و خورشید و ستاره به عنوان خدایش دچار شرک میشود (سوره 6 آیه 76-78) اما مسلمانان فکر میکنند که پیامبران گناه نمیکنند.

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

اسرائیلیان قبل از اینکه موسی از کوه بازگردد آغاز به پرستش گوساله طلایی کردند (سوره 7 آیه 149)، اما تازمانی که موسی بازنگشته بود از توبه کردن سر باز زدند و به ستایش گوساله ادامه دادند (سوره 20 آیه 91). آیا هارون نیز در گناه آنان شریک بود؟ نه (سوره 20 آیه 85-90)، آری (سوره 20 آیه 92، سوره 7 آیه 151).

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

یونس به بیابان رسید یا نرسید؟
ما در حالی که ناخوش بود، او را به بیابان رساندیم (سوره 37 آیه 145)؛ اگر نعمت پروردگارش نبود، در حین بد حالی به صحرایی بی آب و گیاه می افتاد (سوره 68، آیه 49)

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

 

به نام خالق هستی

هیچ فرشته ای متکبر نیست، همه الله را اطاعت میکنند (سوره 16 آیات 49-50)، اما «هان به فرشتگان گفتیم، آدم را سجده کنید» و همه آنها به آدم سجده کردند مگر ابلیس، ابلیس نافرمانی کرد و او بسیار متکبر است (سوره 2 آیه 34).

پاسخ در ادامه مطلب


ادامه مطلب

مترجم


تقویم روز


درباره ما

اتحادیه خداباوران ایران نقد و بررسی الحاد و پاسخ به ابهامات

نظرسنجی

مطالب این سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟